En aquesta entrada, relacionarè alguns conceptes vist a les classes durant aquests mesos que hem fet la menció i les meves pràctiques.
- Seqüència didàctica: la seqüència didàctica que segueixen a l'escola on faig pràctiques és la següent: Exposició (explicació a partir dels text o imatges del llibres), exercici (llegueixen en veu alta) i execusió (realitzen de forma individual o en grup gran exercicis del llibre). No són elements significatius per un bon aprenentatge, això fa que les classes siguin monòtomes, que els nins i nins aprenguin per no 100% ja que moltes coses (si no es fan a partir dels interessos o de forma experimental) queden al cervell però durant poc temps i no en la seva totalitat.
- Aprenentatge cooperatiu: l'estratègia que utilizen a l'escola no es cooperativa, ja que no tenen en compte les necessitats de tots els alumnes (ni dels NESE ni dels que no ho són), hi ha molt de treball individual o en gran grup (no es posen en pràctica grups heterogenis on cada alume té un càrrec diferent per obtenir un objectiu comú). Tampoc hi ha participació equitativa, ja que sempre són els mateixos que contesten a les preguntes...
-Exercici/Activitat/Tasca: A la meva escola realitzen molts de exercicis i activitats, cap tasca. Tot el que fan no és rellevant a un context, ni tampoc suposa una producció final tangible. Simplement realizen exercicis del llibre (de totes les assignatures, inclús de música). Encara que hi ha que dir que es realitzen moltes plujes d'idees i activitats en gran grup, però simplement per comentar els apartats que veim dels llibres.
-Avaluació per competències: a les notes de cada trimestre apareix una graella on es pot observar si els nins han adquirit les competències o no, però això ho fan en funció de les notes que treuen. No creen instruments per veure si els nins són competents o no, tampoc tenen en compte aspectes com per exemple la creativitat dels alumnes.
Em dic Catalina Oliver Morey i m'agrada que m'anomenin Cati. Tinc 20 anys. La principal qualitat que tinc és saber escoltar a la gent. El principal defecte que tinc és que m'afecten massa les coses. Allò que més m'agrada dels altres és que siguin persones que respetin als del seu voltant. Allò que menys m'agrada dels altres és que critiquin a les persones que no coneixen. M'agradaria treballar de mestra. Faré les pràctiques a l'escola CP Nova Cabana (Marratxí).
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario