martes, 1 de mayo de 2012

Escola inclusiva?

Desprès d'haver passat quasi dos mesos d'haver començat les pràctiques, juntament amb totes les experiències viscudes a l'escola, els canvis que s'han realitzat a la meva aula, i tot el que he aprés a les classes de la menció, puc dir que he canviat d'opinió, en quan a la meva segona entrada. La pregunta de la segona entrada, era si l'escola on faig pràctiques és inclusiva o no.

L'escola on faig pràctiques, segons com ho miris és inclusiva, però no totalment, jo diria que està en procés però li queda molt de camí. Ja que si que existeix un intent d'inclusió perquè el suport es fa dins l'aula, els mestres de suport venen a l'aula, però la majoria de vegades estan asseguts devora el nin o nina amb NEE, també dir que hi ha dos nins DEA i no li fan cap tipus d'adaptació ni ve cap mestre de suport ni res.

Per una altra banda dir que, des de que estic fent pràctiques tan sols he vist dues vegades sortir a qulque nin de l'aula ordinària, i aquest cas és el d'una nina que té problemes amb la llengua catalana, tant de forma oral com de forma escrita, aquesta nina va rebre suport per part de s'AD, la causa d'aquesta dificultat és que procedeix de Córdoba i fa pocs mesos ha arribat a l'escola. Encara que cal dir, que ella a millorat moltíssim, i ho ha fet principalment dins l'aula, gràcies a la tutora, als companys i als mestres de suport.

Com ja he dit anteriorment també hi ha dos nins amb DEA i un nin amb NEE. Els nins amb DEA no reben quasi suport perquè sí a la meva aula hi ha molts de mestres de suport, però estan totalment centrar amb el nin amb NEE. El nin amb NEE té escolarització combinada está moltes hores a l'aula ordinària (però sempre amb suport d'un mestre, bé sigui AL, PT...) encara que també està a l'aula UEECO. Com he dit anteriorment, aquest nin amb NEE està sempre amb suport menys un parell d'hores, en aquest cas està només amb la tutora i la resta de companys. Durant aquestes poques hores que no reb suport específic, la tutora quasi mai li prepara material, i tampoc li adapta les activitats, el nin o no fa res, o pinta, o mira fotografies de qualque llibre. No estic gens d'acord, amb l'actitud (de aquestes poques hores) de la tutora, i per això sempre que puc estic pendent d'ell i sinó li prepar qualque activitat relacionada amb el que fan els companys.

També cal comentar, que hi ha 2 nins amb NEE (autistes tots dos), estan quasi totes les hores a l'aula UEECO de l'escola, menys a l'hora de plàstica, educació física, música i tallers.

Les adaptacions al nin amb NEE (discapacitat psiquica i motriu) si que li fan, el nin per exemple fa coneixement del medi a través de l'ordinador, i fa exactament el mateix que els seus compays, sempre la PT ve a l'aula un dia abans per coordinar-se amb la tutora i veure quines pàguines (dels quadernets, articles o projectes que fan) realitzaran aquell dia, i això ho fa amb moltes assignatures, menos matemàtiques que el nin fa coses completament diferents, però està dins l'aula amb suport específic per ell.

En definitiva, crec que l'escola vol donar un pas inclusiu, però té moltes coses contradictòries.


No hay comentarios:

Publicar un comentario