lunes, 7 de mayo de 2012

Un nin molt "tancat"



A la meva classe hi ha un nin que té grans problemes a la seva familia, té una familia molt desestructurada, i per la poca edat que té, ha viscut moltes coses al seu entorn familiar. Tot això, causa situacions en les quals es torna un nin molt "tancat".
He viscutr diferents situacions on aquest comportament està present, un exemple seria el d'avui:

A primera hora els nins de 2n C tenien un examen de matemàtiques i com sempre, han seguit la rutina que fan quan hi ha un examen, separar les taules (per no copiar-se). Aquest nin, no sabem per quina raó, ha decidit avui no fer cas a la mestra ni a jo, i no s'ha volgut moure de lloc, no hi havia manera. Repetidament, la mestra i jo li hem dit que es canvies de lloc o que simplement es separes dels seus companys. La seva contestació ha estat que no (a més a més he de dir, que quan es "tanca" no xerra ni te mira als ulls, simplement fa el gest de "no" amb la cara, mirant cap al terra).

La tutora, ha decidit treure al nin defora de l'aula, ell no ha fet l'examen. A segona i tercera hora (tenia anglés i educació física) s'ha comportat com sempre, ha fet la tasca i a xerrat, poc, però ho ha fet. Però a la resta d'hores, que havia d'estar a l'aula ordinària amb la tutora ha estat castigat defora.

La tutora, diu que ja no sap que fer, i jo he viscut aquesta situació amb ell vàries vegades, i no tan sols ho fa amb la tutora, sinó també amb altres mestres. Té aquest comportament segons el dia, l'estat d'ànim o altres factors que li ponden afectar. Que farieu? Perquè la tutora, ha provat diferents estratègies, a més a més li xerra de forma calmada, d'anima quan fa les coses bé, intenta no cridar-li, però el nin es "tanca" molt.

També dir, que la tutora el tenia com un "possible repetidor", però divendres dia 4 de maig, va tenir una reunió amb la directora, on aquesta li exigia el nom exacta de tots els nins que repeteixen de segon B, i la pròpia tutora va dir que no volia fer-li repetir, però la directora va decidir que sí (sense conviure amb ell dia a dia a la classe), pel fet de que duu vàries assignatures troncals suspeses, pel seu comportament i perquè no fa els deures a casa (cal dir que no li ajuden res a casa).
Jo no estic gens d'acord, ja que repetir hauria de ser una mesura extraordinària.

Què farieu? Quines estratègies utilitzarieu perquè canviï de comportament, i millori? Creis que es convenient que repeteixi?


Aprofit per pujar un video interessant, que parla dels càstigs als nins, de la psicòloga Mª Luisa Ferrerós.

No hay comentarios:

Publicar un comentario