

El que vàren aprendre ahir va ser les plantes, arbres i fruits.
Primer vaig penjar a la pissarra una sèrie d'arbres, les diferents formes que tenen i les parts que té un arbre (tronc, arrels, copa...). Amb aquestes imatges vam fer una pluja d'idees (essent jo la guia d'aquest aprenentatge). Ells, amb l'experiència dels seus coneixements del dia a dia i tot el que havien aprés anys arrera, vàren treure tota la informació sobres les plantes. El que feim també era aprofitar l'aprenentatge cooperatiu, si uns no sabien qualque cosa, els altres li ensenyaven i explicaven. L'aprenentatge cooperatiu es una manera molt eficaç d'aprendre. Per exemple, tota la classe, inclús jo, vàrem aprendre moltes coses que no sabiem, de les expiriències que ens contava un nin de la classe, ja que ell viu a un camp.

Durant aquella classe, també vàren plantar llavors a un pot d'iogurt, que van dur de casa. Tots junts vam decidir quin era el millor lloc de la classe per col·locar les plantes (ja que com a guia, els vaig fer raonar de l'importància del Sol per les plantes).

*ADAPTACIONS (durant aquesta sessió a la classe hi havia dos nins amb DEA, un nin amb NEE (discapacitat motora i psiquica) i dos nins autistes (un amb major grau que l'altre). Cal dir que a aquell moment dins l'aula hi havia la tutora, dos mestres de suport (PTs) i jo. Les adapcions van ser pel nin amb NEE: va escriure amb la DYMO el nom de les parts per fer el taller de la cartolina. I finalment, un nin amb autisme (més greu) va escriure els títols repasant els puntets que la PT li havia fet i l'altre (menys greu) va copiar els títols a la cartolina, però en lloc de copiar-ho de la pissarra ho va copiar dels títols que havia escrit la PT a la mateixa cartolina.
Ha estat una bona experiència, han aprés de forma divertida, lúdica i representativa. Tan sols que veure el procés de creixament de les plantes i el seu cuidat dia a dia dins l'aula.
Hola Cati! La teva idea, de canviar la metodologia d'utilitzar el llibre de text, és molt adequada. En la meva escola de pràctiques, l'àrea de Coneixement del Medi, es treballa sense llibres i com tu dius en una de les oracions, permet treballar els continguts de manera divertida. Nosaltres, en aquest moment treballem, l'aire i la majoria de les explicacions del temari els feim a través d'experiments amb globus, ciris,...Per tant, experimentant. M'ha agradat molt, que hagis incorporat les adaptacions que es varen fer en aquesta sessió ja que són exemples que ens poden ajudar en la nostra tasca docent. Fins aviat!
ResponderEliminarHola Cati!
ResponderEliminarM´ha agradat molt la activitat que has duit a terme.
Lletgint-la he recordat un taller que feren els meus alumnes de pràctiques anomena´t PLANTA I MENJA!
Encara que en la meva pràctica els alumnes únicament plantaren les llavors en la terra que depositaren als envasos de iogurt amb l´explicació de la monitora encarregada del taller.
Personalment pens que la realització d´aquest es tendria que haber aprofitat al màxim la dinàmica per treballar paral.lelament els continguts, poder transferir-los. Es per això que consider que la teva activitat ha estat molt adequada i completa perquè has sabut aprofitar el màxim l´experiència, compartint els coneixements previs, realitzant un aprenentatge cooperatiu, elaborant material...
En una paraula m´ha encantat!